Interview Femke Verbeek

Ik ben Femke Verbeek.  Mijn eigen bedrijf "Verbeek organisatie & coaching" ben ik gestart op 1 september 2015. Als Virtual Professional werk ik samen met diverse soorten ondernemers. Zowel in teamverband als zelfstandig. Mijn taken daarin lopen uiteen, van websites maken en beheren en email marketing tot werken met Social Media content (geen ads). Vrijwel al mijn klanten werken met mensen in de breedste zin van het woord: zorg, onderwijs, yoga, coaching etc.


1.Met welke teamleden werk je?  

Ik werk in verschillende teams die ook verschillend opereren. In het ene team werk ik met een specialist Active Campaign, een VA websites, een VA klantenservice, een Social Media ads specialist, een ICT-er, iemand op sales, financieel adviseur en een financieel medewerker. Wij werken onder leiding van een integrator en natuurlijk de eigenaar van het bedrijf. In het andere team waarin ik werk, zitten vooral Active Campaign specialisten en een VA.


2.Met welk type ondernemer werk je?  

Ik werk vaak met ZZP-ers die een volgende stap nemen en niet alles meer alleen kunnen, met starters die zichzelf op de kaart willen gaan zetten en een enkele klant die al een bloeiende business hebben en met een Integrator werken.


3. Wat maakt het werken in een virtueel business team zo anders? 

Bij het merendeel van mijn klanten werk ik met de klant en een enkel keer nog een 2e VA. In een virtueel business team werken heeft een heel andere dimensie en werk je gezamenlijk naar een doel toe met elk je eigen specifieke kennis, kracht en toegevoegde waarde. Je bent verantwoordelijk voor een (klein) specifiek deel van het grotere geheel. Wanneer je alleen met een klant werkt, heb je vaak meer en verschillende taken.   


4. Wat is voor jou het leukste aan het werken in een virtueel business team? 

Het allerleukste vind ik het kijkje in de keuken van een bedrijf die echt al groeit en bloeit, flink aan de weg timmert en de startfase ver voorbij is. Er zijn vaste taken en procedures. Er is een heel duidelijke stip op de horizon met ideeën (en uitwerking) hoe die te bereiken, gebaseerd op alle ervaring die de drijvende kracht in het verleden heeft opgedaan. Dat betekent zeker niet dat er niet vernieuwd wordt maar alles is echt next level.

Muchas gracias, dankjewel Femke voor jouw bijdrage.

Bij Share Business Management hebben wij de focus op het verzorgen van excellent General Management voor MKB en KMO. Dit doen wij door het opleiden van Integrators die het General Management oppakken binnen een MKB- of KMO-bedrijf. En door MKB- en KMO-ondernemers te helpen met onze Integrator Recruitment Service. Wij delen onze beste tips over de Integrator als rechterhand van een succesvolle ondernemer.
Reactie plaatsen