10 tips om goed voor je brein te zorgen

10 tips om goed voor je brein te zorgen

Als je op strategisch level werkt, mag je extra zuinig zijn op je brein. 

Jim Kwik is memory trainer & brain coach en hij gaf tijdens een coachcall op Clubhouse (ken je dit al?) 10 tips om goed voor je brein te zorgen: 


1.What you eat matters.  

Eet brainfood. Denk aan: avocado, blueberries, broccoli, ei, groene groente, vette vis, walnoten (lijken op hersenen) en pure chocolade.  


2.Killing A.N.T.s.

Dit staat voor Automatic Negative Thoughts. Ze ploppen ineens op en voor je het weet ga je erin mee. De kunst is deze gedachtes los te laten. 


3.Excercise

. Of zoals Jim Kwik zegt: as your body moves your brain grooves. 


4.Omega 3.

 Supergezond maar dus ook echt supergoed voor je brein.  


5.Positive peargroup.

Kijk om je heen. Met welke mensen omring jij je zakelijk en privé? Who you spend time with is who you become. 


6.Clean enviroment.

Check even de plek waar je werkt. Straalt het rust uit? Of is het net zo druk als in jouw hoofd? 


7.Sleep.

Dit wordt nogal eens verwaarloosd maar voldoende slaap is echt key.  


8.Brainprotection.

Bescherm jezelf tegen bijvoorbeeld negativiteit of lage energie van anderen.  


9.New learnings.

Een leven lang leren. If you want to have a better brain, you have to learn every single day. Plan dagelijks een momentje om nieuwe dingen te leren.  


10.Stress management.

Een beetje gezonde stress is ok, maar zorg wel dat je het allemaal nog kunt managen. Check af en toe lekker helemaal uit. Het is ok.



Over de schrijver
Angélique is eigenaar van Share Business Management en verzorgt de Integrator opleiding, werving en selectie. Daarnaast helpt ze als trainer en coach MKB ondernemers en hun leiderschapsteam aan meer accountability, focus, discipline en bedrijfsgroei in haar andere bedrijf Share Team Support.
Reactie plaatsen